GREEN NEWS MAGAZIN

Vitaj v kolektíve, Zsófi!

Písal/-a Greenstic na Jul 24, 2023

Vitaj v kolektíve, Zsófi!

Meno Zsófie Bagó je v kvalitnej gastronómii všetko, len nie neznáme. Len ťažko by sme našli festival, gastronomické podujatie či reštauráciu, ktorá so Zsófiou ešte nespolupracovala. Ona je šarm, láskavosť a všetko, čo tento sektor potrebuje v jednej osobe. Preto je pre nás veľkým potešením, že od marca je prémiový segment Greenstic Europe posilnený jej prítomnosťou a odbornosťou.

 

Zsófi, povedz nám, prečo je gastronómia tvojou veľkou láskou?

“Myslím, že to siaha až do môjho detstva, čo vysvetľuje moju vášeň ku gastronómii: môj otec mal reštaurácie, moji starí rodičia obchodovali so živými zvieratami a zeleninou, takže už ako dieťa som si bola istá, že pohostenie bude súčasťou môjho života. Keď som pomáhala otcovi, videla som, ako sa moji starí rodičia pri výrobe veľmi trápili a akým nasadením predávali svoje výrobky. Veľa som sa od nich naučila. Neskôr to už ani nebola otázka, ktorým smerom sa na vysokej škole mám vybrať, vybrala som si samozrejme pohostenie. Od tej chvíle už nebola cesta späť... Počas mojej práce som sa našťastie mohla stretnúť s ľuďmi a mentormi, s ktorými sa mi otvoril svet gastronómie a mohla som sa stále viac učiť o pohostinstve a gastronómii, ktoré ma po čase úplne „pohltilo“.

Dlhé roky pracujem ako manažérka projektu SVÉT (Štýlové vidiecke pohostinstvá), takže ma láka najmä kvalitná vidiecka gastronómia a reštaurácie, oni sú pre mňa ako „druhá rodina“. Teraz je však mojou ďalšou "láskou"; okrem profesionálnych úloh projektu aj gastronómia. Pred rokom a pol by ma to ani nenapadlo, ale teraz je spojenie s kuchármi a reštauráciami súčasťou môjho každodenného života, práve v súvislosti s kvalitnými domácimi surovinami. Preto by som tieto poznatky a skúsenosti rada využila aj v oblasti servírovacích produktov, ktoré sú šetrné k životnému prostrediu.

 

Čo je tvoja najkrajšia gastronomická spomienka, úspech, projekt, na ktorú sa rada spomínaš?

Za posledných 7 rokov som sa mohla zúčastniť na mnohých profesionálne dôležitých a vzrušujúcich projektoch, nemám konkrétneho favorita.
Ak však mám jednu vyzdvihnúť, je to značka, ktorú som vytvorila, čo som vlastne ja, PiperePanni Collab.Brand, ktorá vytvára krásne, lahodné a špeciálne produkty založené na gastrospolupráci.

Tiež radšej rozmýšľam nad tými projektmi, ktoré mi dávajú veľa psychicky a napĺňajú ma energiou, vtedy sa cítim neúnavne. Zároveň napĺňajú nielen mňa, ale aj ostatných radosťou a zážitkom. Patria sem všetky významné vidiecke podujatia, ktoré sme organizovali s vidieckymi reštauráciami, či vystúpenia v zahraničí, kde by sme mohli reprezentovať maďarskú gastronómiu. Alebo programy, ktoré organizujeme pre mladých ľudí žijúcich v pestúnskej starostlivosti, aby sme im zatraktívnili gastronómiu pri výbere povolania tým, že im ponúkneme mentoring a praktické miesto.

Aj teraz sú projekty, ktoré sú mi veľmi milé a napĺňajú ma energiou.
Jedným z nich je Art piknik v Pannonhalme, ktorý sa bude konať 10. – 11. júna a na jeho organizácii sa budem podieľať, čo je podľa mňa už roky jedno z najobľúbenejších vidieckych podujatí so skvelými reštauráciami, gastronomickou ponukou a umením.

Ďalším podujatím, ktoré je pre mňa dôležité, je kampaň na racionalizáciu surovín,
ktorú sme vytvorili s cieľom povzbudiť reštaurácie a kuchárov, aby používali
kvalitné maďarské suroviny. Som hrdá na to, že kampaň, ktorú sme spustili, otvára čoraz viac dverí ku kvalitným maďarským surovinám.”

 

V tvojom živote sa udialo veľa zmien. Čo je to, čo ťa práve teraz skutočne inšpiruje a vyzýva?

“V poslednom čase mi do života vstúpilo niekoľko nových vecí. Samozrejme, všetky súvisia s gastronómiou, ale poskytujú iný pohľad na tento svet. Teraz ma veľmi inšpiruje skutočnosť, že som sa našla v tomto odvetví, baví ma táto práca, ktorá je pre mňa zároveň výzvou.

Spojenie so spoločnosťou Greenstic bude tiež veľmi zaujímavým príbehom v mojom živote, keďže sme dlhé roky spolupracovali so spoločnosťou Kitchy Design, ktorá sa teraz spojila so spoločnosťou Greenstic. V neposlednom rade značka PiperePanni spolupracuje aj so spoločnosťou Huskee. Svet ekologického servírovania riadu mi teda už vôbec nie je cudzí, najmä ak mám na mysli prémiové výrobky.”

Čo ti priviedlo na trh s eko-produktami? Aké sú tvoje skúsenosti z minulých rokov, kde sme teraz? Aké zaujímavé oblasti sú s ktorými by sme sa mali zaoberať?

“Pri organizovaní gastronomického podujatia je pre vystavujúcich dodávateľov
dôležité používať ekologický, rozložiteľný servírovací riad. Kedysi to bol nastupujúci trend, ale teraz sa to očakáva.

Ako organizátori podujatí často dávame odporúčania, od koho - a čo - môžu
reštaurácie nakupovať, keď vystavujú na podujatí. Pred rokmi som preto
reštauráciám, s ktorými som bola spojená, odporúčala prémiové biologicky
rozložiteľné výrobky od spoločnosti Kitchy Design. Zvláštnym zvratom osudu je, že teraz som sa ponorila do sveta Huskee a aj prémiového ekologického
servírovacieho riadu. Určite to nemôže byť náhoda!

Myslím si, že používanie biologicky rozložiteľných, ekologicky šetrných podnosov a riadu je teraz pre kvalitné reštaurácie nevyhnutné. Na jednej strane je to príklad, ale na druhej strane je pre ich vlastnú udržateľnú prevádzku dôležité používať
inovatívne technológie a zariadenia. Okrem toho zákazníci prémiových služieb v
súčasnosti od reštaurácií očakávajú a vyžadujú ekologické povedomie. To sa
začína uvedomelým výberom zariadení.

Prémiový segment biologicky rozložiteľných zariadení je pre mňa vzrušujúci,
pretože v ňom je veľmi dôležitá nielen funkčnosť, ale aj dizajn a inovatívny návrh.
Myslím si, že tieto výrobky majú jedinečný štýl, ktorý umocňuje kvalitu prezentácie. Som si tiež istá, že nielen pre mňa je potešením vidieť prémiovú servírovaciu misku so špeciálnym dizajnom, ale aj pre kuchárov, ktorí ju používajú.