GREEN NEWS MAGAZIN

Párty bez odpadu - alebo čo hľadá Greenstic na letných festivaloch?

Písal/-a Greenstic na Jul 09, 2024

Párty bez odpadu - alebo čo hľadá Greenstic na letných festivaloch?

Nie je bežné, že spoločnosť zaoberajúca sa udržateľnými reštauračnými obalmi, ako je Greenstic, sa objavuje na festivaloch, avšak vy máte na to špeciálny projektový tím. Máte veľa práce?

  • Čoraz viac - povedal Gergely Kozma, vedúci divízie festivalov v spoločnosti Greenstic - a sme za to veľmi radi. Ale, vráťme sa k prvej otázke, Greenstic je v zásade značka B2B. Málokedy komunikujeme priamo so spotrebiteľmi. Počas roka väčšinou navštevujeme našich partnerov v ich reštauráciách a bufetoch, ale považujeme za samozrejmé, že ich sprevádzame aj na podujatia.

Vyžaduje si festivalová práca nejaký špeciálny prístup?

  • Organizovanie podujatí má svoje pravidlá, my sa do nich zapájame. Kým v „bežnej“ prevádzke je možné denne niečo vylepšovať, na podujatí sa veľmi rýchlo rozhodne, či sa oplatilo zúčastniť, takže tam nie je čas na chyby. Preto musia byť obaly k dispozícii v správnom čase, v správnom množstve a v bežných baleniach. Navyše, v prípade väčšej spotreby je vhodné zabezpečiť aj doplnenie. Na to je v zákulisí potrebná flexibilná logistika a dôkladná organizácia.

Je to teda viac práca v oblasti organizácie podujatí?

  • Základom sú samozrejme pripravení kolegovia, ktorí majú znalosti o produktoch a potrebách. Dopĺňa ich naša festivalová logistika, zriadená priamo pre sezónu, a festivalová divízia so skúsenosťami s organizovaním podujatí, ktorá rozumie potrebám podujatí a komunikuje s organizátormi. Myslím si, že v našom tíme máme všetky ingrediencie na úspech.

Koľko ste sa pripravovali na tohtoročnú sezónu a kde sa dajú nájsť produkty Greenstic?

  • Možno to prekvapí, ale u nás sa festivalové obdobie začína už na jeseň, kedy posielame našim partnerom dopyty. Snažíme sa vytvoriť výhodnú situáciu pre všetkých. V prvom rade kontaktujeme organizátorov festivalov s ponukou sponzoringu a spolupráce, aby sme pochopili potreby festivalu a podporili udržateľné ciele. Druhým krokom je kontaktovanie našich gastro partnerov. Musíme pochopiť, čo presne potrebujú. Často im radíme, aby našli nákladovo efektívne a ekologické riešenia. Tento rok sa zúčastníme takmer 30 festivalov, nielen v Maďarsku, ale aj na Slovensku napríklad na Gombaseckom letnom tábore alebo v Rumunsku na VIBE. V Maďarsku budeme na veľkých gastronomických podujatiach (Gourmet Festival, Art Piknik, SVÉT), ako aj na veľkých hudobných podujatiach (Sopronfeszt, Fishing on Orfű, Strand Festival).

Je možné sa baviť ekologicky?

  • Každá ľudská činnosť zanecháva stopu, otázkou je, aká veľká je. Ak po prebdenej noci nezostane hromada PET fliaš, ak organizátori myslia na to, že taniere a príbor sú vyrobené z rozložiteľných materiálov, môžeme sa baviť ešte bezstarostnejšie. Keďže na festivaly chodia predovšetkým mladšie generácie, vidíme, že dopyt po ekologických opatreniach rastie. Jeden z našich partnerov prišiel s týmto príkladom: „Jedno vypitie pálenky trvá asi 3 sekundy. Vyčistenie úlomkov plastového pohára z trávy trvá asi 30 minút. A my chceme organizovať festival aj na budúci rok.” Stručne povedané, festivalové publikum má záujem o ekologické opatrenia, na to reagujú organizátori a my im poskytujeme riešenia.

Ak máte záujem o našu festivalovú ponuku, kontaktujte našich kolegov pre viac informácií.